Skillnad på service

Ibland blir man chockad över vilket sjukt stor skillnad det är på service. Här om dagen var jag på Apoteket och frågade efter en kräm åt Liza. Det märktes ganska fort att kvinnan som jobbade där var allmänt trött på livet och att hon var fem sekunder från att slänga sig framför tåget. Eller var det kanske jag som var fem sekunder från att slänga henne framför tåget? Det kvittar egentligen. När jag frågade henne efter den här typen av tvål gick hon och hämtade den samtidigt som hon skakade lite irriterat på huvudet.

När hon sen kom tillbaka hade hon med sig fel och jag sa till henne att jag var ute efter en annan. Hon vände tvärt på klacken med en stor suck och kom tillbaka med 5 olika alternativ. Där står jag och är helt förvirrad så jag frågar henne vilken som är bäst, varpå hon rycker på axlarna och säger: Det är ju upp till dig. Jag bara tittar på henne och tänker i mitt stilla sinne “Är hon sinnessjuk?” men jag säger ingenting. Jag tar en, betalar fort som fan och knallar iväg.

En annan sak var det när jag ringde till VUAB p.g.a att vår värmepump lät superkonstigt. Där fick jag ett varmt mottagande, hon lät till och med glad över att jag ringde. Efter en grundlig genomgång hittade vi inget fel och hon sa att skulle det vara någonting så måste jag ringa tillbaka omedelbart! Så himla härligt när man känner sig väl mottagen!